dijous, 24 de setembre del 2015

Com optimitzar la conducció al volant d'un vehicle elèctric

Renault Zoe
 
Conduir un vehicle elèctric diàriament pot resultar molt satisfactori si saps la manera de treure'n el màxim rendiment i conducció eficient del teu vehicle. Des de Grup Autoxandri et donem una sèrie de pautes per a que garanteixis una máxima autonomía del teu cotxe.
 
Emprar el mode ECO,  en els cotxes elèctrics Renault suposa una resposta del motor immediata, que se suavitza i les prestacions són menors, però es regenera molta més energia quan aixequem el peu de l'accelerador i l'autonomia s'amplia.

Els vehicles elèctrics requereixen una conducció suau, les acceleracions han de ser progressives, les frenades perllongades i suaus per optimitzar la recuperació d'energia cinètica. Avançar-se a les circumstàncies del tràfic és un factor clau. Tampoc convé córrer massa.
Renault Twizy
 

Els cotxes elèctrics ens indiquen els quilòmetres d'autonomia restant de la millor manera possible has de recordar que es tracta d'una estimació, la qual varia considerablement depenent de múltiples factors com la climatologia, la situació del terreny, etc. És per això que hauràs de controlar els kilòmetres restants d'autonomia.

Encara que al principi et pugui semblar molt complicat controlar l'autonomia del teu vehicle elèctric, en poc temps coneixeràs el seu consum segons la teva manera de conduir i aprendràs a autonomista al màxim els kilòmetres.
 
Més informació a:
 
 
 

dijous, 10 de setembre del 2015

Quina és la postura correcta per a una bona conducció?

 
Per conduir, hem de portar sempre una postura correcta que implica la posició del seient, la distància als pedals i la posició de les mans en el volant. Pren nota de tot el que necessites per adquirir la postura més segura per conduir.

El primer que has d'ajustar quan entris al cotxe és el seient perquè el cos es trobi a la distància idònia dels pedals, ni molt a prop ni molt lluny. En trepitjar l'embragatge fins al fons, la nostra cama esquerra ha de quedar completament estirada. D'aquesta manera, ens cansarem menys conduint i podrem trepitjar els pedals amb major facilitat.
 
Inclinació correcta del respatller

La inclinació més adequada és aquella que es troba en un terme mitjà entre un respatller reclinat i un altre massa recte. En el primer cas, perdrem reacció de maniobres, ja que els braços estan més allunyats del volant. No obstant això, amb el respatller excessivament recte, el nostre cos romandrà en tensió contínua i ens fatigarem amb més facilitat.

Alçada del seient?

L'alçada perfecta del seient del conductor dependrà de l'altura d'aquest, però mentre més baixa, millor, sense arribar a perdre visibilitat.

Pensa que com més baix vagi el seient, més sensació de moviment de la carrosseria tindrem. D'aquesta manera, les persones més baixes es veuran obligades a elevar una mica més el seient perquè no perjudiqui a la visibilitat de l'asfalt.

Finalment, en regular la postura més segura per conduir no t'oblidis del mirall retrovisor interior que apunta a la part posterior del cotxe. Per tenir una major visió en aquest mirall, s'ha d'encaixar amb la lluna posterior.

dijous, 3 de setembre del 2015

La seguretat Renault

Prevenció
 

Renault desenvolupa tecnologies avançades per prevenir accidents. La prevenció comença per l'assistència al conductor en l'anticipació de riscos.


Renault també ofereix equipaments que asseguren una gestió automàtica d'operacions annexes que permeten que el conductor romangui concentrat, per exemple, unes llums i uns eixugaparabrises automàtics. Els fars de xenón o bi-xenón, igual que la il·luminació reforçada en les corbes milloren la visibilitat i optimitzen el temps de reacció.
 
Correcció

Xassís Four Control de Renault
 
Els sistemes d'assistència al conductor de Renault són altament tecnològics i s'han dissenyat per compensar els errors del conductor i proporcionar una intervenció essencial que pot salvar vides en situacions de conducció extremes.

L'equipament, disponible en diversos models, comprèn un sistema de frenat optimitzat amb ABS i un sistema d'assistència a la frenada d'emergència (SAFE), el ESP (control d'estabilitat) amb control de subviratge CSV i un xassís "Four Control" amb quatre rodes de direcció ofereixen una precisió de conducció excepcional.
 
Protecció dels ocupants


La seguretat es reflecteix en els gens de qualsevol vehicle de Renault. Tota la gamma Renault s'ha dissenyat per oferir una protecció màxima dels seus ocupants. L'estructura del vehicle protegeix al conductor i als passatgers amortitzant la major part de l'energia produïda durant una col·lisió mentre que els sistemes de retenció de l'habitacle absorbeixen la resta d'aquesta energia.

La tercera generació SRP de Renault (System for Restraint and Protection) és una innovació única al mercat en matèria de seguretat i la nostra gamma de sistemes de protecció dels ocupants integra coixins de seguretat actius anti-lliscament, uns seients i reposacaps d'alt rendiment amb amortidors de xocs posteriors, captadors de xocs bilaterals i dispositius avançats de seguretat per a nens.
 
Protecció dels nens 
 
Seient especial per a nens Renault
 
Sigui quina sigui l'edat del teu fill, Renault et proposa una solució a mesura. Sabies que ...? A Europa, 60.000 nens sofreixen ferides cada any degudes a accidents, sovint per no portar el seient de nen o per empar un seient no adaptat.
 
Renault sempre s'esforça per millorar la seguretat dels nens, perquè els nens són més fràgils i vulnerables i per comprendre millor com protegir-los en cas de col·lisions greus, Renault ha participat en programes europeus de recerca CHILD i CREST basats, sobretot, en l'observació de 669 accidents reals amb nens a bord. Gràcies a aquests treballs, Renault ha pogut desenvolupar el seu propi mètode d'assajos per qualificar la seguretat dels seients de nens amb el mateix nivell d'exigència que per a la posada a punt dels sistemes de seguretat adulta.
 
Per a cada nou vehicle, Renault s'assegura que els seients puguin muntar-se correctament i que responguin a unes exigències de protecció especialment elevades.

Més informació a: